Elk jaar zijn er nieuwe online marketing trends waar je als bedrijf rekening mee moet houden en waar je wellicht op kan inspelen. In 2022 hebben we nog steeds te maken met corona. Veel mensen werken nog steeds thuis en reizen nog steeds niet elke dag naar werk. Online marketing is daarom niet te missen in jouw marketing strategie. Maar welke trend spelen er in 2022?
Hieronder een opsomming van online marketing trend die jij in 2022 kan toepassen.
1. NUMMER 1 OP GOOGLE
Net zoals in 2021, is dit in 2022 nog steeds een trend die jij als bedrijf moet nastreven. Elke bedrijf wil natuurlijk op nummer 1 staan in Google bij bepaalde zoekwoorden. Jij bent het antwoord op de vraag die klanten typen in Google. Jij bent datgene wat ze zoeken.
2. INFLUENCER MARKETING
Sinds corona er is zitten we meer thuis en daardoor ook meer op social media. Steeds meer zie je dat bedrijven influencers inzetten om bijvoorbeeld het merk of producten online te promoten. Voor ieder bedrijf is er wel een influencer te vinden en die ook een bijdragen kan leveren aan de online marketing.
3. VOICE SEARCH
Steeds meer worden er spraakgestuurde apparaten gebruikt. Klanten zullen via spraak gaan zoeken en kunnen hierdoor een langere en specifieke vraag stellen. Maar hoe zorg je als bedrijf ervoor dat je antwoord hebt op deze specifieke vragen en dat je dus bovenaan in Google komt te staan?
Zorg er voor dat je H2 een concrete vraag bevat die in een normale tekst wordt beantwoord. Begin deze vraag met een van de woorden van de vier w’s. Daarnaast mag het antwoord niet meer dan 50 woorden en witregels bevatten.
4. MARKETING AUTOMATION
Online marketing wordt in 2022 nog makkelijker en praktischer en dat is te danken aan marketing automation. Marketing automation is een combinatie van marketing communicatie en softwaretechnologie, en is de customer journey. Aan de hand hiervan kan je leads automatisch opvolgen door bijvoorbeeld een specifieke mail er achteraan te sturen om zo de consument te triggeren.
5. VIDEO ADVERTISING
Ondanks dat er weinig traditionele televisie wordt gekeken, groeit het gebruik van video in de online wereld. Denk hierbij aan een video Youtube advertentie, een TikTok video advertentie of een Facebook video advertentie. Voor video advertenties zijn steeds meer mogelijkheden, in tegenstelling tot een paar jaar geleden en deze mogelijkheden blijven groeien in 2022.