Heb je veel kennis op het gebied van online marketing? Ben je ambitieus en werk je graag voor jezelf? Dan is het starten van je eigen online marketing bureau iets voor jou. Internet is belangrijker dan ooit en veel bedrijven zijn erg actief op internet. Het is aan jou om te zorgen dat jouw klanten opvallen in de online markt.
Een mooi bedrijfspand
Een marketingbureau zonder bedrijfspand komt niet erg professioneel over. Voordat je begint met de keuze van de locatie van je bedrijfspand is het raadzaam om goed te bekijken of er al marketingbureaus in de buurt zitten. Het is geen ramp als er veel marketingbureaus in de buurt actief zijn, je bedient immers je klanten online. Maar we zien vaak dat omliggende bedrijven graag partner van je worden als je in de buurt actief bent. Neem nou eens de gemeente Alphen aan den Rijn, deze gemeente kent ontzettend veel bedrijven. Dus wil je actief zijn in de regio Alphen aan den Rijn, zoek dan naar een mooi bedrijfspand in Alphen aan den Rijn.
Basisbenodigdheden
Voordat je aan de slag gaat heb je nog nog een paar cruciale benodigdheden nodig. Allereerst is het nodig om je in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel bevordert de rechtszekerheid bij het doen van zaken. Het is namelijk van belang om te weten met wie je te maken hebt. Je wordt door de belastingdienst niet erkend als je jouw bedrijf niet inschrijft bij de Kamer van Koophandel.
Het tweede wat je nodig hebt is een computer of een laptop. Zonder een computer is het onmogelijk om online marketing uit te voeren. Zorg voor een gedegen laptop of PC, het liefst met een Windows besturingssysteem. De meeste online marketing tools zijn namelijk compatible met Windows.
Kies een niche
Er zijn ontzettend veel bedrijven online actief. Het is raadzaam om je in het begin vooral te focussen op bepaalde niches. Kies een niche waar je zelf affiniteit mee hebt. Dit maakt het gemakkelijker om mee te werken. Populaire niches zijn:
- Sportscholen
- Restaurants
- Verkeersscholen
- Tandartsen
- Loodgieters
- Schilders
Dit zijn enkel voorbeelden van niches, zoek zelf een niche uit waarmee jij wilt werken.
Kennis van je vak
Het is uiterst belangrijk om de nieuwste trends en ontwikkelingen van online marketing in de gaten te houden. Plan daarom minimaal 1 dag in de week in om nieuwe kennis te vergaren.
Het vinden van klanten
Zonder klanten, geen online marketing bureau. In Nederland zijn er veel bedrijven die behoefte hebben aan goede marketing. In sommige gevallen weten ze alleen nog niet dat ze daar behoefte aan hebben en wat jij als online marketing bureau voor hen kan betekenen.
We raden aan om per gebied een lijst te maken met prospects. Vergeet niet om alleen bedrijven te kiezen die passen in je niche. Vervolgens is het zaak om deze bedrijven goed te onderzoeken en om de pijnpunten te ontdekken. Vervolgens zoek je contact met het bedrijf en bespreek je de pijnpunten en wat jij voor hen kan betekenen.
Het doel is om een afspraak te maken waarin je vertelt wat je voor de klant kan betekenen. In de meeting bespreek je ook de prijs. Het is belangrijk om goed te luisteren wat de klant wilt en wat hij of zij verwacht.
Wij wensen je ontzettend veel succes met het starten van je online marketing bureau.